Ofte stillede spørgsmål

Om Royal

Hvem er RoyalRejser.dk?

Royal Traffics BV har siden 2009 udviklet innovative rejsewebsteder med velbegrundet rejseinformation. Hos RoyalRejser.dk modtager du forståelig, brugervenlig support, når du vælger din rejse.

Rejsebureauet Poot overtager behandlingen af alle rejser, der er booket gennem RoyalRejser.dk. Rejsebureauet Poot GmbH er et rejsebureau, der blev grundlagt i 1967 med hovedkvarter i Emmerich ved Rhinen. Det tilbyder fremragende service til din ferie. Medarbejderne prøver at tage alle dine ønsker i betragtning til din personlige drømmeferie.

Hvad dine rejsegarantier er

Hvis du bestiller via RoyalRejser.dk, indgår du en rejsekontrakt med den valgte rejsearrangør (f.eks. TUI, FTI, DERTOUR eller Alltours).

Der udstedes et sikkerhedscertifikat for hver rejse, der bookes via RoyalRejser.dk. Enhver tysk rejsearrangør er lovligt forpligtet til at udstede denne. På denne måde er dine betalinger altid sikret (f.eks. hvis en rejsearrangør bliver insolvent). Når du booker en pakkerejse gennem en tysk rejsearrangør, er du også godt beskyttet i tilfælde af nødsituationer.

RoyalRejser.dk tilbyder dig en sammenligning af de mest berømte rejsearrangører. Rejsebureauet Poot er medlem af det største rejsebureau-samarbejde i Tyskland, nemlig RTK/QTA.

Læs mere om RoyalRejser.dk og rejsebureau Poot

Om rejser på Royal Rejser

Er overførsler fra lufthavnen til hotellet inkluderet?

I tilfælde af pakkerejser er alle overførsler automatisk inkluderet, medmindre de er tydeligt markeret.

Hvis du bestiller et tilbud uden overførsel, kan rejsebureauet Poot give dig et tilbud på en privat eller taxatransport.

Hvad er den officielle beskrivelse af de forskellige værelsestyper?

Den officielle beskrivelse af værelsestyperne er kun synlig i tur-beskrivelser, der vises i selve tilbudene. Følgende information er ikke juridisk bindende, men giver dig en generel idé om værelsestyperne:

  • Dobbeltværelse: 1 værelse med dobbeltseng eller to enkeltsenge. I nogle tilfælde er der ekstra senge til 1 eller 2 børn.
  • Familieværelse: et værelse med plads til op til 4 personer, max. 2 voksne. Et familieværelse har 1 eller 2 soveværelser.
  • Studio: stue/soveværelse med en seng til 1 eller 2 personer og et lille køkken.
  • Lejlighed: stue, soveværelse og køkken. En lejlighed har 1 eller 2 soveværelser.
  • Juniorsuite: et værelse med senge, en åben stue.
  • Suite: en separat stue og et soveværelse. En suite har 1 eller 2 soveværelser.
  • Duplex: en lejlighed på to planer.
  • Bungalow: består af 1-3 værelser.

Hvordan booker jeg mere end et værelse?

Du kan i øjeblikket booke maksimalt et værelse ved hjælp af vores system. Hvis du rejser med børn (f.eks. 2 voksne og 3 børn), tilbydes kun boliger, der tilbyder denne type indkvartering. Hvis du vil booke to eller flere værelser, bedes du maile linket med prisen for et værelse til: service@royalrejser.dk.

Rejsebureauet Poot tjekker derefter, om en reservation med flere værelser er mulig. Glem ikke dit navn og telefonnummer i e-mailen.

Hvad er Ultra All Inclusive?

Dette er forskelligt for hotellerne. Generelt er forskellige ekstramaterialer inkluderet ud over det sædvanlige all inclusive, såsom en 24-timers bar, snacks, is osv. Turoperatørbeskrivelserne, der kan findes i det respektive tilbud, giver mere information om Ultra All Inclusive.

Kan afgangstiderne ændres efter en reservation?

Ja, fordi afgangstiderne altid kan ændres. Med rejselov, der er gyldig i Europa, tæller afgangs- og ankomstdage ikke som rejsedage. Derfor, hvis du flyver tidligt eller flyver sent tilbage, regnes dette som ekstra ferietid, som du ikke har nogen lovlig ret til. Hvis afgangen udsættes fra tidligt til sent, er kompensation for skader i henhold til rejseloven også udelukket. Årsagerne til at ændre flyvetiderne er forskellige og er ikke rejsearrangørens ansvar. I sådanne tilfælde forsøger rejsebureauet Poot det bedste for dig som mellemmand, men kan ikke udøve nogen direkte indflydelse.

Bekræftelse og kontrol af bookinger på Royal Rejser

Hvad skal du gøre, hvis du finder en fejl i din reservation?

Du modtager en e-mail-bekræftelse umiddelbart efter din reservation. Kontroller alle dine detaljer omhyggeligt. Hvis du opdager en fejl, skal du ringe til +49(0)2822 92 3666 og sende en e-mail til: service@royalrejser.dk.

Hvornår modtager du en bekræftelse af din reservation?

Efter reservationen modtager du en automatisk bekræftelses-e-mail. Poot rejsebureauet ringer til dig inden for åbningstiderne. Bookingen diskuteres derefter med dig, og eventuelle spørgsmål vil blive besvaret. Hvis du bestiller på søndag eller om natten, bliver du opkaldt den næste dag. Du vil naturligvis modtage en detaljeret bekræftelse af din reservation.

Er det muligt at ændre en passagers navn efter reservationen eller udpege en erstatning?

Dette er i mange tilfælde muligt for pakkerejser, men der er ombookingsgebyrer, der kan variere afhængigt af operatøren/flyselskabet. Det er ofte ikke muligt at ændre navnet på pakkerejser baseret på de nuværende flypriser. Kontroller derfor altid alle dine detaljer omhyggeligt. Finder du stadig en fejl? Ring til os straks på +49(0)2822 92 3666 og send en e-mail til: service@royalrejser.dk. Det afklares derefter, om ændringen kan foretages.

Betaling for bookinger gennem Royal Rejser

Hvordan kan du betale for din rejse?

De fleste ture betales ved bankoverførsel til arrangøren eller til rejsebureuet Poot. Betaling med eller kreditkort er også mulig, men det koster ekstra (0.7% til 1.2% af den samlede pris).

Du modtager den originale reservationsbekræftelse/faktura via e-mail. Afhængig af afrejsedato eller rejsearrangøren, kan dette tage 1-2 dage eller op til 5 dage for langtidsbestillinger. Betaling sker via bankoverførsel. Hvis du vil betale med kreditkort, beder vi dig om at sende kreditkortoplysningerne til rejsebureauet Poot udelukkende telefonisk og af sikkerhedsmæssige årsager.

Depositum forfalder inden for 7 dage efter reservationen. Afhængig af arrangøren er dette 25 - 40%. Turen skal betales fuldt ud senest 30 dage før afrejsning.

Til hvilken konto kan du foretage overførslen?

Kontonummeret (IBAN) for Reisbüro Poot er DE773245000000001552033 (Stadtsparkasse Emmerich-Rees - BIC: WELADED1KLE).

Bemærk, at du ikke modtager en kvittering for modtagelse. I tilfælde af forsinket betaling kan dunningomkostninger tilføjes.

Forsikring & aflysning af rejser på Royal Rejser

Hvordan forsikrer du din rejse?

I reservationsformularen får du muligheden for at tegne en billig rejse- og/eller rejseafbestillingsforsikring via vores forsikringspartner ERGO (tidligere ERV).

Er det muligt at annullere eller ombooke din reserverede rejse?

Afhængig af rejsetype, tidspunktet for afbestilling og den bestilte rejsearrangør, vil der blive opkrævet omkostninger ved aflysninger og ombookinger. Derfor skal du altid tegne en rejseafbestillingsforsikring, og i tilfælde af afbestilling eller ombooking skal du straks kontakte os på +49(0)2822 92 3666.

Rejsedokumenter til bookinger på Royal Rejser

Hvornår og hvordan får du dine rejsedokumenter?

Du modtager dine rejsedokumenter pr. post eller e-mail, efter at det fulde beløb er betalt, cirka 10 dage før turen begynder. I øjeblikket sendes e-billetter normalt til pakkerejser, som er inkluderet som en ekstra side i billetbroschyren. Med dette dokument kan du tjekke ind med dit ID/pas i lufthavnen. Hvis du har spørgsmål, bedes du kontakte os på +49(0)2822 92 3666 eller via e-mail til service@royalrejser.dk.

Hvad er en e-billet?

En e-billet er en elektronisk billet som et alternativ til den sædvanlige flybillet. Den store fordel er, at en e-billet ikke udskrives, men gemmes i flyselskabets database og kan derfor ikke gå tabt. Du kan tjekke online eller i lufthavnen. Du fremviser e-billetbekræftelsen (udskrives eller på din smartphone/tablet) og et gyldigt ID-kort/pas ved indtjekningen og modtager derefter dit boardingpas.

Hvad betyder "zug zum flug" eller "rail & fly" i rejsedokumenterne?

Nogle rejsearrangører tilbyder gratis billetter om en togrejse til lufthavnen, når der rejses med fly. Bemærk, at denne billet kun er gyldig i Tyskland.

Har mine børn brug for et ID/pas?

Hvis dit barn rejser til udlandet med eller uden dig, har de brug for et gyldigt pas eller ID-kort. Dette gælder for hvert destinationsland, uanset barnets alder.

Flyoplysninger om bookinger på Royal Rejser

Hvor meget bagage kan du tage med dig?

Bron: Gelicenseerd door Royal Vakanties

Bagage er næsten altid inkluderet i prisen, dog afhænger det tilladte beløb af selve flyselskabet. Det tilladte beløb ("Bagagegodtgørelse") kan ses på din flybillet eller din e-billet. Hvis noget er uklart for dig, så kontakt os på +49(0)2822 92 3666 eller via service@royalrejser.dk.

Der er 2 bagage-koncepter:

  • Vægtkoncept (20 kg pr. person, også for børn fra 24 måneder). Denne proces anvendes blandt andet af Condor, EasyJet, Norwegian, Sun Express, Turkish Airlines, Tailwind og TAP Portugal (til pakkerejser). For TUIfly.com, Ryanair og Transavia gælder 15 kg pr. person. Ekstra bagage kan bookes til.
  • Stykkekoncept (23 kg pr. person, også til børn fra 24 måneder). Denne metode bruges blandt andre Lufthansa, KLM, Brussels Airlines, Air France, Delta Air, Air Europa, Iberia og United Airlines. Bemærk, at hver passager kun må have ét stykke bagage op til 23 kg.

For babyer op til 24 måneder uden deres egen sæde, varierer gratis bagage pr. flyselskab. Du kan når som helst tage en buggy, Maxi Cosi eller en bilsæde med dig.

Kan du tage/reservere ekstra bagage?

Hvis du vil tage mere bagage med dig, er dette forbundet med ekstra omkostninger. I mange tilfælde er det billigere at booke ekstra bagage på forhånd end hos selve lufthavnen. Rejsebureauet Poot vil kontakte dig efter din reservation (i åbningstiderne) og kan, såfremt ønsket, booke ekstra bagage for dig.

Kan der tages en kørestol, rullator eller løbehjul/scooter med på turen?

Hvis du bruger en kørestol, rullator eller scooter, kan vi registrere dette hos flyselskabet for dig. Hvis du har spørgsmål, bedes du kontakte os på +49(0)2822 92 3666 eller via e-mail til service@royalrejser.dk.

Kan du tage dit sportsudstyr med dig?

Tager du for eksempel dit golfudstyr med på rejsen, kan du forvente yderligere gebyrer fra flyselskabet. Hvis du har spørgsmål, bedes du kontakte os på +49(0)2822 92 3666 eller via e-mail til: service@royalrejser.dk.

Kan du rejse med fly under graviditeten?

Dette er muligt, men når du booker, bedes du også oplyse, at du er gravid. I de første 28 uger af graviditeten er flyvning normalt og uden noget problem. De fleste flyselskaber har senere brug for en medicinsk attest. Dette skal underskrives af din læge og må ikke være ældre end fem dage. Det anbefales ikke at flyve efter den 36. graviditetsuge.

Er det muligt at reservere sædde-pladser?

Dette er gratis for de fleste ruteflyvninger. For charterflyvninger (som Condor, TUIFly eller Sun Express) er dette muligt mod betaling. Hvis du har spørgsmål, bedes du kontakte os på +49(0)2822 92 3666 eller via e-mail til: service@royalrejser.dk.

Tip: Hvis du rejser med et barn under 23 måneder, er sædereservationer normalt gratis. I nogle tilfælde er der specielle sæder med en babykurv, hvor barnet kan ligge behageligt under flyvningen.

Er måltider eller drikkevarer inkluderet i flyvningen?

For charterflyvninger med Condor, SunExpress og TuiFly er drikkevarer og måltider tilgængelige om bord mod betaling.

Bookinger på Royal Rejser: efter turen

Er det muligt at indgive en klage over indkvarteringen?

For at gøre dette skal du straks kontakte rejseguiden for selve rejsearrangøren (f.eks. TUI, Alltours osv.) på stedet. I de fleste tilfælde findes en løsning, eller der kan tilbydes kompensation under turen. Sørg for at bede rejseguiden om en skriftlig rapport om klagen. Indsaml også beviser, såsom fotos og/eller kontaktoplysninger fra vidner. Efter afslutningen af turen skal du sende en officiel klage direkte til rejsearrangøren inden for 4 uger.

Hvis der er økonomisk kompensation, vil du normalt modtage en krydset check.

Rejsebureauet Poot fungerer som mellemmanden mellem dig og rejsearrangøren, der udfører selve turen. Rejsebureauet Poot lægger stor vægt på din tilfredshed og tager derfor altid klager alvorligt. Hvis du har nogen klager, bedes du kontakte kontorchefen for rejsebureauet Poot, Hr. Peters på +49-2822-923618.

Hvad skal man gøre i tilfælde af aflysning eller forsinkelse af flyvningen?

Dette er fuldstændigt afhængigt af særegenheden i situationen. Klager over flyforsinkelser eller aflysning af flyvninger kan gøres direkte til flyselskabet. Hvis du ikke er enig med flyselskabet, kan du indgive et krav til forskellige tjenesteudbydere. I alle tilfælde skal du kontakte +49(0)2822 92 3666 eller via e-mail: service@royalrejser.dk.

Hvad skal man gøre i tilfælde af beskadiget bagage?

Kontroller din bagage, så snart den forlader flyet, og kontakt flyselskabet direkte fra lufthavnen. Hvis skaden først bemærkes derhjemme, skal du kontakte det respektive flyselskab direkte.

Hvad skal man gøre, hvis man glemmer noget på hotellet eller flyet?

Alle flyselskaber har en "Lost & Found" afdeling. Kontakt derfor flyselskabet direkte. Hvis du har glemt noget på hotellet, kan personalet i rejsebureauet Poot hjælpe dig. Kontakt os på +49(0)2822 92 3666 eller via e-mail: service@royalrejser.dk.

Er dit spørgsmål ikke besvaret? Tjek kontaktindstillingerne.

Kontaktinformation

Tag kontakt til os:

E-mail: service@royalrejser.dk
Telefonnummer i åbningstider: +49(0)2822 92 3666 (tysk, engelsk)

Åbningstider fra rejsebureauet Poot

Mandag - fredag: 9.30 til 18.30
Lørdag: 10:00 til 15:00

Læs mere om RoyalRejser.dk og rejsebureau Poot